28:e april.

Här är det minsann ingen söndagsångest. Jag är långledig och imorgon kommer äntligen målarna hit. Jag är inne i ett litet lyckorus just nu, enbart över att väggarna ska bli målade. Det betyder ju att jag snart kan bli klar med allting här inne. Jag har så många planer på hur jag vill inreda, göra fint, få det mysigt och hemtrevligt. Jag ska leta fram gamla fotografier och även gå lös med kameran någon dag. Vill ha massor med tavlor. 


Igår kopplade pappa in tvättmaskinen, så den snurrar på för fullt just nu. Ska införskaffa mig en liten tvättställning som får plats på balkongen. Solen börjar ju titta fram lite oftare nu, så det skulle vara perfekt. Jag känner mig nästan som trettio år när jag planerar sådant här. Men jag antar att det är såhär det känns att börja växa upp. Jag gillar det. 

Efter att mor och far åkte hem igår så hade jag och Mattias myskväll. Vi fixade mat och kikade först på några avsnitt av Family guy. Efter det slog vi igång Paranormal activity 4. Jag är faktiskt ganska badass när det kommer till skräckfilmer, men den här fick mig att skita knäck. Alla Paranormal-filmer gör mig livrädd. Jag tycker spöken är så sjukt obehagliga. Det bästa med dessa filmer är att det händer så mycket läskigt, men man får aldrig riktigt se vad det är som orsaker det. Helt fantastiskt. I andra skräckfilmer så får man ju alltid se spökena, monsterna eller vad det nu är, vilket gör det hela ganska löjligt. 
 
Förresten, köpte ju massa saker till Malva i fredags. Klösträdet har jag redan byggt ihop och kattlådan står på plats inne i badrummet. Känns egentligen ganska skumt att det står kattsaker överallt när det inte finns någon katt än. Men jag kunde inte låta bli. Tolv dagar kvar. Nedräkning, helt klart. Jag längtar. 


I bilen på väg till balen. Tänk att det snart är två år sedan. Fina Christofer, jag och fina Mattias. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0