i din värld av mörker syns dina brister, mina fel som sprickor där ljus kan tränga in

Klockan är mitt i natten. Resten av huset sover och det borde även jag göra egentligen. Ska upp om bara några timmar, men är inte det minsta trött. Började läsa en bok förut och helt plötsligt hade timmar och ett par hundra sidor sprungit förbi. Så blir det jämt när jag hittar en bra bok. "Ett kapitel, det får räcka" finns inte. Jag försvinner helt och hållet in i min egna värld. Egentligen är det ganska skönt, det har varit så himla mycket tankar och annat knasigt i mitt huvud på senaste tiden.

Klockan är runt halv fyra. Borde släcka lampan och tvinga mig själv att sova. Vet inte om det kan vara fullmånen som gör mig sömnlös, av någon anledning så får jag alltid svårt att sova då. Det får nog bli ett par sidor till i boken. Att anstränga hjärnan lite gör mig förhoppningsvis trött. Puss und kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0