Larmcentralen, vad har hänt?

Hej och hå, vad jag har haft mycket att göra de senare dagarna. Eller har jag verkligen det? Nja, snarare så har en skön släng av förkylning flyttat in i min kropp så jag har spenderat kvällarna på soffan. Mått sisådär va. Men det har faktiskt hänt en spännande grej som jag inte skrivit om! I förrgår, i think, så var det en gamling som drogs omkull av sin hund utanför butiken. Det blev kaos och alla löpte ut, tantstackarn hade ont i bröstkorgen och benet och kunde inte resa sig. Någon ropade efter ambulans, så jag spelade dagens hjälte och löpte efter telefonen. Ambulansen rullade in på parkeringen, folket stod och sa "Oj oj oj" och jag var bara sådär äckligt nöjd över att ha ringt 112 för första gången. Hur coolt som helst. Egentligen borde jag väl inte klanka ner på damen och nu hamnar jag väl i helvetet för att jag skriver detta, men alltså.. varför köper man en Leonberger om man inte ens orkar hålla i den? Speciellt uppfostrad var den inte heller utan hoppade runt på alla som stod där. Sure, den tyckte säkert att det var skitkul med allt folk men en Leonberger är ju fan stor som en björn så det är väl något som man lär den att inte göra redan när den är en valp? Men äh, vad vet jag. Mina små golvmoppar är ju bara att vifta undan när de stryker runt vid fötterna..

Ah, whatever. Idag har det varit regnkaos i Lindesberg. Gatorna var översvämmade, det haglade golfbollar och hela facebook gnällde. Gick från jobbet till bilen, cirka tio steg, och såg nyduschad ut. Party. Drog sen hem till A, kikade film och myste lite. Nu ligger jag under täcket med två hundar som sällskap. Mor och far har dragit ut på sjön, så huset är tyst och tomt. Rätt skönt, yes.

Jobb imorgon, så lär försöka sova snart.
Nattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0