i-landsproblem

Är det inte vi unga som ska klara av att vara vakna hela natten, festa, bli skitfulla och ha så jäkla roligt? Verkar som jag har missuppfattat det där. För som sagt hade vi gäster i lördags, faster med familj. Jag var bakfull som ett as och fick tvinga i mig maten. Sen blev det dags för öl, vin, drinkar i mängder. Jag försökte så gott jag kunde att följa med i de andras tempo. Jag menar, en tvådagars är väl inte så jobbigt? Det har jag ju klarat förut. Men kom sedan på mig själv med att halvsova vid bordet när klockan närmade sig två. Så jag tackade för mig och stupade i säng.

Dagen efter när jag kilar ner möts jag av ett antal tomma flaskor och en mor och far som ligger och dör i soffan. Hoppsan. Gästerna hade tydligen gått hem vid halv fem på morgonen. Gratulerar kära föräldrar, ni är bättre krigare än vad jag är!

Och så har jag en sak att klaga på. Jag har Sveriges brutalaste träningsvärk i låren. Sådär så jag knappt kan gå ordentligt, får vagga fram som en gammal tant. Men det är inte det värsta. Det känns som att låren har blivit fjorton storlekar större, bara för att jag har så ont. Men det har dom ju inte, så varför är det så?

Ja, nej. Tänkte duscha lite, sen har jag fått i uppgift att städa köket. Kult. Sedan sticker jag iväg till Linde och pluggar lite matte. Som jag har längtat. Eller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0