happy

Verkligen full rulle hela helgen! I lördags rullade bilen mot Norrköping och Kolmården. Jag, mor och syster myste runt i solskenet bland alla djur. Kulit. Sen på kvällen åt vi ute på en restaurang och slaggade sedan på ett hotell. Dagen efter gick vi upp tidigt, tidigt och så rullade bilen vidare mot Ullared. Och ja, jag är härmed mästare i kundvagnsrally. Jag har krockat, blivit påkörd, körit om, körit på. Folk var totalgalna. Jag har ett blåmärke på knät efter att ha trängts med en arg tant. Rock'n roll!
Det är ett under att vi inte gick vilse inne på Ullared. Avdelningar hit och dit, grejer överallt. Ett plan för kundvagnsparkering. Ohgod. Folk gjorde efterlysningar på sina kundvagnar i högtalarna. Helt crazy.

MEN! Så hände helt plötsligt nånting som gjorde resan till världsbäst. En dam från Libo ringde och gratulerade mig. Du har fått en lägenhet, sa hon. Du är mörkrädd och kommer få leva på nudlar. Men eftersom du inte gillar nudlar så kommer du svälta ihjäl. Om inte makrill på burk duger åt fröken? Det får helt enkelt duga åt fröken. Det är dags att klippa navelsträngen nu. Dags att växa upp.

Tänka sig, vilken vändning livet kan få ibland. För bara någon vecka sedan var nätterna väldigt långa, på grund av en pojke som visste att det vi envisades med var ett dumt, men ändå så fint, misstag. Men nu, nu mår jag bra. Jag mår verkligen bra just nu. Hur ofta säger jag det och verkligen menar det? Framsteg.

Så ja, jag är närmare 3500 kronor fattigare efter att ha shoppat loss på prylar till lägenheten. Bra och billigt! Jag är redo, jag är redo, jag är redo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0