Gårdagens äventyr

Okej, kvällen började med att vi drog på förfest hos Johanna.
Träffade lite nytt skönt folk, spelade kort och hade allmänt roligt.
Sen kilade vi vidare mot Frimis, men där var det så sjukt tomt på människor
så vi drog vidare till Strömpis istället. Där var det röj som vanligt,
så jag och mina fina vänner skakade rumpa och hade allsång hela kvällen.
Måste tillägga att en galen tjej på dansgolvet ville ha lite mer plats
för sina moves än vad som egentligen fanns. Hon röjde loss ordentligt,
med hela kroppen! Så helt plötsligt fick jag en nävmacka mitt på nosen.
Mindre skönt, måste jag säga. Så lite näsblod och några arga ord senare
så mådde jag relativt bra igen! När klockan började närma sig halv 2 hämtade vi
ut jackorna och började gå mot bussen. Det tråkiga var väl att bussen hade
envisats med att åka förbi Konserthuset tidigare än vanligt. Så vi stod
som frågetecken hela högen och undrade hur vi skulle komma hem.
Så då tog Fixar-Anki upp mobilen och började ringa runt.
Men folk låg och sov, hade druckit, hade ingen bil, hade ingen lust,
bara en massa krångel. Men till slut fick vi tag på Björken,
räddaren i nöden! Han sa att han kunde hämta oss,
så framåt 4 på morgonen rullade jag äntligen in i positiva Frövi.

Himla minnesvärd kväll! Tack alla fina som var med.
Peuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0