just idag är jag stark

det är alltså dags för höstlov i en vecka.
kommer nog hända en och annan spännande grej, hihi
borde väl fixa lite skolarbeten också, ligger efter ganska mycket!
fast, kommer ju bara gå i skolan på måndagar och onsdagar sen fram till jul,
så kommer nog ha ganska mycket tid till att fixa sånt. chill

ska nog lägga mig i sängen och läsa lite snart,
har lånat en bok av stina som är himla intressant.

jag har provat nånting nytt.
istället för att förneka de dåliga känslorna så låter jag de komma,
och göra precis hur ont som helst.
jag måste erkänna att det går bättre då.
man accepterar det som händer på ett annat sätt.
behöver jag gråta så gör jag det,
istället för att försöka intala mig själv att allting är bra.
det känns så mycket bättre efteråt.
så, nu tar jag dagen som den kommer.
jag klarar av mörkret bättre, jag lär mig att leva med det.
för nu vågar jag släppa in det på riktigt.

pusssss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0