puss

vaknar av att alarmet piper, nånstans.
hittar mobilen under madrassen, vet inte
hur jag har lyckats lagt den där!
är tröttare än någonsin,
har försovit mig i 30 minuter.
huvudet värker och jag har lust att bara dö.
möter världens gladaste mamma i hallen
som bara måste visa nånting hon har sparat.
insekt, kryp, äckligt. nej, hjälp är det
första jag tänker.
och självklart har jag rätt.
i en burk på diskbänken ligger
den största, festaste, snuskigaste spindeln
jag sett i hela mitt liv.
- han låg på golvet i hallen! kvittrar mamma.
medans jag står där med gråten i halsen.
spindlar, dom hör inte hemma i min värld.
så det blev en bra start på dagen, verkligen.

huuj

Kommentarer
Postat av: Timgrete

Hey, this is a great site, I learned a lot!

2011-03-16 @ 18:19:24
URL: http://timgrete.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0