tänk dig för, tänk dig alltid för

ett felsteg så kan allting vara förstört.
man tänker på annat, eller kanske inte alls.
jag erkänner att jag har trampat snett,
gått bakom ryggen och gjort något fel.
har klagat på andra, predikat om rätt och fel.
det är dubbelmoral.
jag har sårat någon
och samvetet ligger på botten.

en sömnlös natt.
stirrade upp i taket
och funderade.
en efter en rullade tårarna
ner för mina kinder.
vi är bara människor,
men man borde kunna motså frestelsen.

jag kan inte mycket mer än att be om ursäkt,
tänka över det jag har gjort.
egentligen så är jag inte bra nog,
inte för dig, inte för någon.
jag har gått över gränsen.

Kommentarer
Postat av: Ida

Finns. Alltid. And I love you.

2010-07-11 @ 23:31:54
URL: http://tobehappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0